Uslovi internet kupovine

Opšti uslovi

  • Nakon što kupac izvrši narudžbinu putem sajta, prodavac je dužan da je potvrdi telefonskim pozivom.
  • Kada kupac potvrdi narudžbinu, ona postaje neopoziva.
  • Prodavac garantuje isporuku naručenih proizvoda u ispravnom stanju i u dogovorenom roku.
  • Ukoliko dođe do bilo kakvih izmena, prodavac je obavezan da kupca obavesti prilikom telefonske potvrde narudžbine.
  • Sve izmene, osim onih koje se tiču isporuke, ne važe za već potvrđene narudžbine.
  • Ako postoji razlika između cena dostave prikazanih na sajtu i cena kurirske službe, kupac će o tome biti obavešten tokom telefonske potvrde narudžbine.

Garancija kvaliteta i saobraznost proizvoda

KOLIBRI DOO garantuje kvalitet svojih proizvoda. Svi artikli su originalnih robnih marki i u potpunosti odgovaraju specifikacijama navedenim na sajtu.
Kolibri doo nastoji da opisi proizvoda, fotografije i cene budu što tačniji i precizniji, ali ne može garantovati apsolutnu tačnost svih podataka.

Prava kupca u okviru saobraznosti:

  • Davalac saobraznosti je dužan da u periodu saobraznosti, o sopstvenom trošku, otkloni kvarove i nedostatke koji nastanu usled neslaganja stvarnih karakteristika proizvoda sa propisanim ili deklarisanim specifikacijama.
  • Ukoliko to nije moguće, proizvod će biti zamenjen novim ili će kupcu biti vraćen novac.
  • Period saobraznosti počinje od datuma prodaje uređaja, koji se unosi u izjavu o saobraznosti i overava potpisom i pečatom ovlašćenog prodavca.
  • Kupac gubi pravo na saobraznost u slučaju nepravilne upotrebe proizvoda suprotno uputstvu ili ukoliko je na proizvodu izvršena popravka od strane neovlašćenih lica.

Kako bi se izbegli nesporazumi, prodavac i kupac su dužni da prilikom isporuke zajedno pregledaju proizvod i odmah prijave eventualna mehanička oštećenja, nakon čega će proizvod biti zamenjen.
Za sve uređaje važe prava navedena u izjavi o saobraznosti.

Isporuka

www.kolibridoo.rs omogućava dostavu putem kurirskih službi AKS i Post Express, uz predviđeni rok isporuke od 3 do 5 dana. Detaljne uslove isporuke možete pročitati ovde.

Opšti uslovi isporuke

  1. Nakon što kupac izvrši narudžbinu putem sajta, prodavac je dužan da je potvrdi telefonskim pozivom.
  2. Po potvrdi narudžbine od strane kupca, ista postaje neopoziva.
  3. Prodavac garantuje isporuku naručenih proizvoda u ispravnom stanju i u predviđenom roku.
  4. Ukoliko dođe do bilo kakvih promena, prodavac je obavezan da kupca obavesti prilikom telefonske potvrde narudžbine.
  5. Sve izmene, osim onih koje se odnose na isporuku, ne važe za već potvrđene narudžbine.
  6. Ako postoji razlika između cena dostave prikazanih na sajtu i aktuelnih cena kurirske službe, kupac će o tome biti obavešten tokom telefonske potvrde narudžbine.

Načini plaćanja

Kolibri DOO omogućava sledeće načine plaćanja:

1. Plaćanje pouzećem

Plaćanje se može izvršiti gotovinom ili čekovima (do 6 rata) prilikom isporuke porudžbine. Ako se dostava vrši putem kurirske službe, plaćanje se obavlja direktno kuriru prilikom preuzimanja robe.

2. Plaćanje preko računa

Nakon završene narudžbine, kupac će dobiti sve neophodne informacije za uplatu putem bankovnog računa. Isporuka će biti izvršena tek nakon što uplata bude potvrđena.

3. Plaćanje u maloprodajnim objektima

Kupci mogu izvršiti uplatu na licu mesta u jednom od Kolibri DOO prodajnih objekata. Plaćanje mora biti u potpunosti izmireno prilikom kupovine.

4. Plaćanje karticama

Plaćanje se može izvršiti ličnom ili kompanijskom kreditnom karticom, uz potpunu sigurnost transakcije. Online plaćanja su zaštićena, jer podaci sa kartice nisu sačuvani na serverima, već su šifrovani i zaštićeni tokom procesa transakcije.

Za plaćanje karticom potrebno je uneti sledeće podatke:

  • Broj kreditne kartice
  • Datum isteka kartice
  • CVV2/CVC2 kod (poslednje tri cifre na poleđini kartice u polju za potpis)

Reklamacije i povrat robe u zakonskom roku

Poštovani potrošači,

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošačaKolibri DOO odgovara za nesaobraznost robe u periodu od 24 meseca od datuma kupovine. Međutim, zakonska odgovornost ne postoji ukoliko isporučena roba:

  1. Odgovara opisu prodavca i ima svojstva uzorka ili modela koji je potrošaču predstavljen;
  2. Ima svojstva potrebna za specifičnu upotrebu za koju je potrošač nabavljao, a koja su bila poznata prodavcu ili su mu morala biti poznata prilikom zaključenja ugovora;
  3. Ima karakteristike neophodne za redovnu upotrebu proizvoda iste vrste;
  4. Po kvalitetu i funkcionisanju odgovara standardima za robu iste vrste i opravdava očekivanja potrošača na osnovu prirode proizvoda i javnih obećanja prodavca, proizvođača ili njihovih predstavnika (npr. putem reklama ili natpisa na ambalaži).

Napomena: Period saobraznosti može biti kraći za artikle koji se smatraju potrošnom robom. Na primer, baterije za uređaje (aku program i električni bicikli) imaju period saobraznosti 6 meseci, osim ako proizvođač nije drugačije propisao.

Garancija i garantni list

Za uređaje kod kojih proizvođač ne nudi dodatne pogodnosti (npr. produženo ispravno funkcionisanje), Kolibri DOO nije u obavezi da izda garantni list. Garancija je dobrovoljna pogodnost proizvođača ili trgovca koja nudi potrošaču dodatne benefite, ali samo ako su povoljniji od zakonski propisanih uslova.

Postupak reklamacije

Potrošač može podneti reklamaciju iz sledećih razloga:

  • Saobraznost robe
  • Garancija
  • Pogrešno obračunata cena
  • Drugi nedostaci

Reklamaciju možete podneti na jedan od sledećih načina:

  1. Lično – U bilo kom maloprodajnom objektu Kolibri DOO, na za to predviđenom mestu.
  2. Telefonom – Pozivanjem broja 052 5742 573.
  3. E-mailom – Slanjem zahteva na odzaci@kolibridoo.rs.

Obavezno dostaviti: račun, kopiju računa ili drugi dokaz o kupovini. Zakon ne zahteva čuvanje ambalaže, ali se preporučuje kako bi se obezbedio siguran transport robe do ovlašćenog servisa.

Obrada reklamacije

  • Nakon prijema reklamacije i dokaza o kupovini, kupac dobija pisanu potvrdu ili elektronsku potvrdu o prijemu reklamacije i broju pod kojim je zaveden u sistemu.
  • Kolibri DOO, o svom trošku, organizuje transport reklamirane robe u ovlašćeni servis (vlastitim vozilom ili kurirskom službom AKS Express).
  • Ovlašćeni servis procenjuje da li je roba saobrazna ugovoru.
  • U roku od 8 dana od prijema reklamacije, kupac će biti obavešten pisanim ili elektronskim putem o statusu reklamacije.

Reklamacije se rešavaju u sledećim rokovima:

  • Do 15 dana od dana podnošenja reklamacije.
  • Do 30 dana za tehničku robu.

Ako se reklamacija prihvati, roba se vraća kupcu bez dodatnih troškova. Kupac je dužan da preuzme robu najkasnije u roku od 45 dana od trenutka obaveštenja. Nakon isteka ovog roka, Kolibri DOO ne preuzima odgovornost za proizvod, koji može biti poslat na reciklažu.

Ako reklamacija nije prihvaćena (npr. u slučaju fizičkih oštećenja), kupac snosi troškove servisa i dijagnostike kvara prema cenovniku ovlašćenog servisa.

Gubitak prava na reklamaciju

Potrošač gubi pravo na reklamaciju u sledećim slučajevima:

  • Nepravilno korišćenje proizvoda suprotno uputstvu za upotrebu.
  • Popravke ili pokušaji popravki od strane neovlašćenih lica.

Ako prodavac odbije reklamaciju, kupac će dobiti pisano obrazloženje sa razlozima odbijanja.

Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova

Ukoliko potrošač nije zadovoljan ishodom reklamacije, može pokrenuti postupak vansudskog rešavanja spora, u kojem je prodavac dužan da učestvuje.

Ministarstvo trgovine je uspostavilo informatičku platformu za vansudsko poravnanje, dostupnu na: ADR (mtt.gov.rs).

Bitne informacije o postupku:

  • Potrošač može pokrenuti postupak samo ako je prethodno izjavio reklamaciju trgovcu.
  • Pravo na podnošenje zahteva traje do godinu dana od dana podnošenja reklamacije.
  • Postupak traje najduže 90 dana od dana podnošenja zahteva.
  • Stranke snose svoje troškove (zastupanje, putni troškovi), ali rad tela za vansudsko rešavanje sporova je besplatan.

Vansudsko rešavanje sporova ne primenjuje se u slučajevima:

  • Ako su sporovi uređeni posebnim zakonima (npr. telekomunikacije, poštanske usluge, finansijske usluge).
  • Ako je trgovac uspostavio sopstvenu proceduru za rešavanje reklamacija.
  • Na neposredne pregovore između potrošača i trgovca.
  • Na sporove koji su predmet sudskog postupka.

Prava potrošača prilikom kupovine preko interneta ili Call centra Obaveštavamo vas da se prema Zakonu kupovina preko naše prodajne internet stranice www.kolibridoo.rs ili Call centra smatra prodajom na daljinu. Zakon za slučaj prodaje na daljinu ustanovljava pravo kupca, koji se smatra potrošačem (fizičko lice koje proizvod kupuje radi namirenja svojih individualnih potreba, a ne radi obavljanja profesionalne delatnosti), da odustane od ugovora u roku od 14 dana od dana kada mu je proizvod predat u državinu, odnosno u državinu lica koga je kupac odredio, a nije prevoznik. Prilikom odustanka kupac može, ali ne mora da navede razloge zbog kojih odustaje. Kupac daje izjavu o odustanku na obrascu za raskid ugovora na daljinu, koji se dostavlja uz robu, zajedno sa fiskalnim računom. Kupac je dužan da proizvod vrati bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Po isteku roka od 14 dana od dana kada je poslao odustanak, proizvod se više ne može vratiti. Moguće je vratiti samo proizvode koji su nekorišćeni, neoštećeni i, po mogućnosti, u originalnoj ambalaži, sa svim dodacima i propratnom dokumentacijom (izjavu o saobraznosti, uputstva, itd.) . Po prijemu proizvoda, utvrdiće se da li je proizvod ispravan i neoštećen. Kupac odgovara za neispravnost ili oštećenje proizvoda koji su rezultat neadekvatnog rukovanja proizvodom, tj. kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost proizvoda koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili njegova priroda, karakteristike i funkcionalnost. Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda krivicom kupca, odbiće se vraćanje robe i proizvod će mu biti vraćen na njegov trošak. Prodavac je u slučaju zakonitog odustanka od ugovora dužan da Kupcu bez odlaganja vrati iznos koji je Kupac platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Prodavac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok Kupac ne dostavi dokaz da je poslao robu Prodavcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo . Zakon o zaštiti potrošača isključuje pravo kupca da vrati proizvod u određenim situacijama. Povraćaj sredstava Povraćaj sredstava plaćenih lično u jednom od maloprodajnih objekata Kolibri doo – U slučaju vraćanja robe, povraćaj sredstava kupcu će se vršiti lično u jednom od maloprodajnih objekata Kolibri doo. Povraćaj sredstava plaćenih pouzećem – U slučaju vraćanja robe, povraćaj sredstava kupcu se može izvršiti lično u nekoj od naših maloprodajni objekata, uplatom na bankovni račun kupca. Način povrata sredstava se će izvršiti u dogovoru sa kupcem na način na koji kupac odredi. Povraćaj sredstava plaćenih direktno na tekući račun Kolibri doo – U slučaju vraćanja robe, povraćaj će se izvršiti na bankovni račun kupca sa kog je izvršeno plaćanje. Povraćaj sredstava plaćenih platnom karticom – U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, Kolibri je u obavezi da povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC i Maestro metoda plaćanja. Otklanjanje nesaobraznosti posle isteka zakonskog roka Posle isteka zakonskog roka saobraznosti robe (2 godine), potrošač je sam odgovoran za slanje robe na servis. U tom slučaju samo on snosi troškove slanja i primanja robe i troškove popravke. Spisak servisa isporučuje se zajedno sa dokumentacijom koja ide uz robu a pojedini proizvođači daju samo podatke o centralnom ovlašćenom servisu koji kupca dalje preusmerava na njemu najbliži ovlašćeni servis. Nakon isteka roka saobraznosti, upućujemo Vas na listu ovlašćenih servisera radi bližih informacija o dostupnsoti rezervnih delova,potrošnog materijala, tehničkog servisa, održavanja i popravke. Kolibri doo ima servisni centar u Odzacima i rado će izaći u susret potrošačima i pomoći im oko informacija o servisima posle isteka zakonskog perioda saobraznosti.

DETALJI UGOVORA O PRODAJI NA DALJINU

Član 2: Kupac, potpisivanjem ovog Ugovora, potvrđuje da je od strane Prodavca upoznat sa osnovnim karakteristikama proizvoda koji kupuje, uključujući cenu, način plačanja, rok isporuke, kao i druge obaveze koje se odnose na proizvod. Takođe, Kupac je obavešten o tehničkim karakteristikama proizvoda, mogućnostima zaštite digitalnog sadržaja, kompatibilnosti sa uređajima, uslovima postprodajnih usluga i garancijama, te zakonima koji se odnose na odgovornost Prodavca u slučaju nesaobraznosti proizvoda sa ugovorom. Uputstvo za upotrebu i montažu proizvoda je takođe predato Kupcu.

Član 3: Ako isporučeni proizvod nije saobrazan ugovoru, Kupac ima pravo da traži otklanjanje nesaobraznosti popravkom, zamenom, odgovarajuće smanjenje cene, ili raskid ugovora u vezi sa proizvodom. Kupac može da bira između popravke i zamene proizvoda, a u slučaju da to nije moguće, ima pravo na smanjenje cene ili raskid ugovora. Prodavac je odgovoran za nesaobraznost proizvoda u roku od dve godine od momenta kada rizik prelazi na Kupca. U slučaju prodaje polovne robe, odgovornost traje godinu dana.

Član 4: Prodavac se obavezuje da će isporučiti robu sa kompletnom dokumentacijom i odgovarajućom ambalažom. Za ostvarivanje prava na saobraznost, Kupac mora priložiti odgovarajuću dokumentaciju (račun, uputstvo i sl.). U slučaju povrata robe, troškove transporta snosi Kupac, osim ako proizvod nije pravilno zapakovan ili je došlo do oštećenja tokom transporta.

Član 5: Kupac može izjaviti reklamaciju putem telefona, pisanim putem ili elektronskim putem. Prodavac je dužan da odgovori na reklamaciju u roku od 8 dana, a najkasnije u roku od 30 dana. Ako reklamacija nije rešena u dogovorenom roku, proizvod će biti zamenjen novim. Kupac je dužan da preuzme popravljen proizvod u roku od 30 dana.

Član 6: Kupac ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu u roku od 14 dana, bez navođenja razloga, osim troškova vraćanja proizvoda. Pravo na odustanak nije moguće ostvariti u slučaju isporuke specijalizovanih ili personalizovanih proizvoda.

Član 7: Saobraznost se odnosi na ispravnost uređaja, a ne na njegovu funkcionalnost. Prodavac ne odgovara za oštećenja nastala usled nepravilnog rukovanja, neovlašćenih popravki, nepravilne instalacije ili održavanja, kao i oštećenja tokom transporta.

Dodatne informacije o servisima i reklamacijama mogu se dobiti pozivom na broj telefona naveden u tekstu.

OBAVEŠTENJE O KODEKSU DOBRE POSLOVNE PRAKSE

Kolibri doo obaveštava kupce o postojanju primenjivih kodeksa dobre poslovne prakse. U nastavku možete pročitati izvod iz Kodeksa koji se odnosi na odnos prema potrošačima.

ODNOS PREMA POTROŠAČIMA

Poštovanje potrošača (Član 50)

Poštovanje potrošača i težnja da se zadovolje njihove potrebe predstavljaju osnovnu vrednost u odnosu privrednog subjekta prema potrošačima.

Dužnosti prema potrošačima (Član 51)

Privredni subjekt je dužan da u odnosu sa potrošačima:

  1. postupa etički i uvažava potrošače kao poslovne partnere;
  2. ne diskriminiše potrošače u pogledu vrste, kvaliteta i cene proizvoda, usluga i isporuke;
  3. poštuje sve ugovorene i zakonske standarde koji štite bezbednost i zdravlje potrošača;
  4. pruža precizne i jasne informacije o proizvodima i uslugama, uključujući uputstva za upotrebu i održavanje;
  5. ne stvara lažne predstave o svojim proizvodima i uslugama;
  6. uvažava ekonomske interese potrošača i omogućava im izbor između više istovrsnih proizvoda;
  7. omogućava jednostavan i efikasan postupak za rešavanje reklamacija;
  8. izdaje račun za kupljene proizvode i usluge;
  9. vodi računa o ekološkom aspektu svojih proizvoda;
  10. uvažava privatnost potrošača i štiti njihove lične podatke.

Nedozvoljeno postupanje prema potrošačima (Član 52)

Zabranjeno je:

  • odbijanje prodaje proizvoda koji su izloženi ili spremni za prodaju,
  • uslovljavanje kupovine proizvoda ili usluge dodatnim kupovinama.

Zabrana prevare i obmanjivanja potrošača reklamiranjem (Član 53)

Obmanjivanje potrošača je zabranjeno, a posebno:

  • davanje lažnih ili nepotpunih informacija o proizvodima,
  • prikrivanje bitnih podataka o proizvodu,
  • iskorišćavanje neiskustva, straha ili lakovernosti potrošača, posebno dece i omladine,
  • neetičko reklamiranje koje narušava ugled konkurenata,
  • reklamiranje koje povređuje nacionalna, verska i druga osećanja potrošača.

ODNOS PREMA KUPCIMA

Pravo oglašavanja proizvoda (Član 54)

Privredni subjekti imaju pravo na oglašavanje i promociju svojih proizvoda i usluga, ali su dužni da poštuju Zakon o javnom oglašavanju i Kodeks oglašavanja.

Obaveze pri oglašavanju (Član 55)

Oglašavanje mora biti:

  • jasno, precizno i istinito,
  • bez skrivenih informacija koje mogu uticati na odluku potrošača,
  • transparentno u pogledu cene, kvaliteta i karakteristika proizvoda.

Obaveze u vezi sa prigovorima i žalbama kupaca (Član 56)

Privredni subjekt je dužan da odgovori na prigovore kupaca u roku od osam dana. Ako se utvrdi da je reklamacija opravdana, kupcu se mora ponuditi zamena proizvoda, povraćaj novca ili otklanjanje nedostataka.

Zaštita podataka o kupcima (Član 57)

Podaci o kupcima su poverljivi i ne mogu se otkrivati trećim licima bez saglasnosti kupca, osim po sudskom nalogu.

Prodaja na daljinu (Član 58)

Privredni subjekt koji prodaje proizvode ili usluge na daljinu mora osigurati sigurnost transakcija i jasno predstaviti sve bitne elemente ponude (cenu, rokove, troškove isporuke, garanciju, reklamacije).

Kupci koji kupuju proizvode ili usluge na daljinu imaju ista prava kao i kupci koji kupovinu obavljaju direktno.